Ekonomi

BYD, Tayland’daki elektrikli araç fiyat indirimleri nedeniyle tüketici tepkisiyle karşı karşıya

Tayland’ın tüketici koruma kurumu, şirketin bayileri tarafından uygulanan agresif indirim stratejileri nedeniyle haksızlığa uğradıklarını düşünen BYD elektrikli araç alıcılarının şikayetlerini araştırıyor.

Tayland Başbakanı Srettha Thavisin, konuyu görüşmek üzere Cuma günü BYD CEO’su Wang Chuanfu ile bir araya geldi. BYD’nin ilk Güneydoğu Asya fabrikasının açılışına denk gelen görüşme sırasında Başbakan, şirketin müşteri fiyat beklentilerini yönetmesi ve yerel alıcıları koruması gerektiğini vurguladı.

Wang, BYD’nin gelecekte uygun fiyatlandırma stratejileri benimseyeceği ve son fiyat indirimlerinden etkilenen müşterilere destek sunacağı konusunda güvence verdi. Tartışma, bir satış temsilcisinin bir müşteriyi indirim sonrası fiyatların artacağı konusunda bilgilendirdiği, ancak bunun yerine daha fazla indirim yapıldığı iddiasının ardından ortaya çıktı.

Bu durum bazı araç sahiplerinin sosyal medyada hayal kırıklıklarını ifade etmelerine yol açmış, bir müşteri Facebook’ta başlangıçta 1.19 milyon baht’a satın aldığı BYD Atto 3’ün şu anda 859,000 baht’a satıldığını belirtmiştir.

Hükümetin soruşturması, bu yanıltıcı satış taktiğiyle ilgili bir şikayetin ardından başladı. BYD’nin Tayland’daki tek distribütörü olan ve 100’den fazla bayisi bulunan Rever Automotive, yorum taleplerine henüz yanıt vermedi. Soruşturma kapsamında Tüketiciyi Koruma Kurulu Rever yetkilileriyle bir araya geldi ve indirimle ilgili belgeleri talep etti.

Tayland, Çin dışındaki en büyük pazar olması nedeniyle BYD için önemli bir pazar ve şirketin küresel genişleme planları için hayati önem taşıyor. Bu durum özellikle Avrupa Birliği’nin otomobil üreticisine %17,4 oranında gümrük vergisi uygulamasının ardından daha da önem kazandı. Counterpoint Research tarafından bildirildiği üzere BYD, Tayland’ın elektrikli araç segmentinde %46’lık bir paya sahip ve binek araçlarda üçüncü en büyük oyuncu konumunda. Son gelişmeler, agresif pazarlama stratejilerinin müşteri memnuniyeti ve güveniyle dengelenmesinin önemini ortaya koymuştur.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vip elit Bağcılar escort Bayan numaraları
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Kısırkaya Escort
Talatpaşa Escort
Topçular Escort
Yunus Emre Escort
Boyalık Escort
15 Temmuz Escort
Akşemsettin Escort
Molla Hüsrev Escort
Barbaros Escort
Cumhuriyet Escort
Yeniköy Escort
Orhantepe Escort
Zeyrek Escort
Beşiktaş Escort
Cumhuriyet Escort
Kaleiçi Escort
İstiklal Escort
Pınar Escort
Mimar Sinan Escort
Sırapınar Escort
İstasyon Escort
Basınköy Escort
Nişantepe Escort
Maltepe Escort
Bucaklı Escort
Dumlupınar Escort
Baltalimanı Escort
Pınar Escort
Cumhuriyet Escort
Güngören Escort
Gaziosmanpaşa Escort
Çilingir Escort
Çubuklu Escort
Şişli Escort
Satmazlı Escort
Çakıl Escort
Feyzullah Escort
Fatih Sultan Mehmet Escort
Hürriyet Escort
Birlik Escort
Fatih Escort
Bülbül Escort
Mimar Sinan Escort
Ayvansaray Escort