Antalya’da turizm dönemi Ramazan Bayramı tatiliyle başladı. Turizmciler şimdi Kurban Bayramı tatilini bekliyor.
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Lideri Kaan Kaşif Kavaloğlu, yılın birinci üç ayının geçen seneye nazaran yüzde 20 geride kapandığını söyledi. Bu devrin son yıllarda yaşadıkları en makûs kış dönemi olduğunu anlatan Kavaloğlu, bunda birçok farklı etken olduğunu anlattı.
YIL MAKUS BAŞLADI, NİSAN TOPARLADI
“Bu coğrafyanın getirmiş olduğu, bazen yakın etrafımızdaki aksiliklerin turizm manasında tesiri de oluyor.” diyen Kavaloğlu, “Kötü bir birinci üç ay geçirdik diyebiliriz. Nisan ayı prestijiyle sistem büsbütün toparladı. Çok düzgün bir nisan geçirdik.” formunda konuştu.
BAYRAMLAR PEŞ PEŞE GELİYOR
Bu yıl turizm sezonunun Ramazan Bayramı ile başladığını kaydeden Kavaloğlu şöyle devam etti:
“Daha sonra Paskalya. Aslında mart ayının makûs geçmesinin sebebi, Paskalya’nın marttan nisana kaymasıydı. Paskalya sonrasında Hollandalıların Kral Günü, çok özel bir haftalık tatilleri vardı.
Mayıs ayının birinci haftasında Rusların çok değerli olan bağımsızlık haftaları var. Sonra yeniden Avrupa’nın ve Almanya’nın bayram tatilleri var ve bizim Kurban Bayramı’mız gelecek. Böylelikle dönem peş peşe tatil programlarıyla devam edecek.”
KURBAN BAYRAMI TATİLİ KAÇ GÜN OLACAK?
Kurban Bayramı rezervasyonlarının da başladığını açıklayan Kavaloğlu, bu bayram tatilinin iklim koşulları bakımından daha âlâ olacağını belirterek, “Dolayısıyla Kurban Bayramı, Ramazan Bayramı’ndan çok daha düzgün geçecek.” formunda konuştu.
Bayramın okulların kapanmasından evvelki haftaya denk geldiğini anımsatan Kavaloğlu, “Bu mevzuda nasıl bir karar çıkar bilemiyorum. Tatilin 9 güne uzatılması için erkenden kararın alınmasını tercih ederiz.” dedi.
İKİ BAYRAM BİRLEŞİYOR
Kurban Bayramı ile Hristiyanlıktaki en kıymetli dini bayramlardan biri olan Pfingsten tatilinin birleştiğine işaret eden AKTOB Başkanı Kavaloğlu, şöyle devam etti:
“Bunu Ramazan Bayramı ve Paskalya’nın peş peşe gelmesiyle görmüştük. Bilhassa Avrupa’da yaşayan Türklerin bu tatil dönemlerini birleştirerek, kendi ülkelerinde ve Antalya’da tatil yapmayı tercih ediyor olması bizim için çok kıymetli.
Dolayısıyla gurbetçilerimizin, Avrupa’da yaşayan Türklerin Ramazan Bayramı ve Paskalya’yı birleştirdikleri üzere peş peşe Kurban Bayramı ile Pfingsten tatilini de birleştireceklerini düşünüyorum.
Avrupa’da yaşayan Türkler için Pfingsten ve Kurban Bayramı tatili, birlikte önemli uzun periyot tatili olacak. Açıkçası en çok oradan yoğunluk bekliyorum.”
18 MİLYON HEDEFİ
Kurban Bayramı tatilinin 9 güne çıkartılması durumunda yurt içi pazardan da önemli ivme olacağını belirten Kavaloğlu, “Çünkü iklim koşulları daha hoş. Ve âlâ, hoş bir haziran ayı geçireceğimizi düşünüyorum. 5 Mayıs prestijiyle Antalya’ya gelen kişi sayısı 2 milyon 300 bini geçti. Bu sayı çabucak hemen geçen yılla birebir. Hasebiyle bu bizim için çok olumlu.” dedi.
“Geçen sene 17 milyonu yakalamıştık transit yolcularla birlikte. Bu yıl 18 milyonu yakalama amacımız devam ediyor.” diyen Kavaloğlu, “Kültür ve Turizm Bakanı’mız da geçen hafta birinci çeyreği kıymetlendirdi. Münasebetiyle ikinci çeyrekte toparlama, üçüncü çeyrekte de öne geçme devri bekliyoruz. Son çeyrekte de tekrar Antalya 18 milyona yakın bir turistle 2025 yılını tamamlayacak.” halinde konuştu.
“TATİL KARARI MÜSPET ETKİLEYECEK”
Bu yıl turizmin nevruz, Ramazan ve Paskalya bayramlarıyla açıldığını belirten 5 yıldızlı otel genel müdürü İsmail Çağlar, şu an Belek bölgesinin çok yeterli gittiğini, onu Kundu bölgesinin takip ettiğini söyledi.
Antalya’nın 18 milyon maksadıyla Türk turizminde en büyük hisseye sahip olduğunu kaydeden Çağlar, Kurban Bayramı tatilinin 9 güne çıkartılması ve erken açıklanmasının güzel olacağını belirtti. Çağlar, “Bu kararın, iç turizm hareketliliği açısından olumlu tesiri olacaktır.” dedi.
More Stories
Valilik davayı kazandı, ekmek fiyatları düşüyor
OPEC’in ham petrol üretimi nisanda günlük 62 bin varil azaldı
Mesken almayı düşünenler dikkat! Konut kredilerinde faizler değişti: İşte şimdiki oranlar