Ekonomi

Tencent odağını kurum içi oyun geliştirmeye kaydırıyor

Tencent Holdings Ltd. video oyun stratejisini yeniden konumlandırıyor ve akıllı telefonlar için büyük bütçeli yabancı franchise’lar yerine şirket içi oyunların geliştirilmesini vurguluyor. Bu yön değişikliği, dünyanın en büyük video oyun şirketinin Fransız Ubisoft ile işbirliği yaptığı “Assassin’s Creed Jade” projesindeki personelini yeni oyunları “DreamStar” üzerinde çalışmaya yönlendirmesiyle gerçekleşti.

Basit oynanış ve sosyal etkileşim içeren bir parti oyunu olan “DreamStar”, Tencent’in NetEase’in “Eggy Party “sine cevabı oldu. Bu değişim, bu yıl yerine 2025’te piyasaya sürülmesi beklenen “Assassin’s Creed Jade “in ertelenmesine neden oldu.

Tencent’in stratejik yönelimi, cep telefonları için Batılı seriler geliştirmenin getirdiği düşük kâr marjlarından etkileniyor. Bu oyunlar popüler olmakla birlikte, telif ücretleri ve önemli pazarlama giderleri gibi yüksek maliyetleri de beraberinde getiriyor.

Şirket, Activision Blizzard tarafından geliştirilen “Call of Duty” ve Güney Koreli Krafton tarafından geliştirilen “PUBG” gibi akıllı telefonlar için geliştirilen uluslararası hit oyunlarla başarı elde etti. Ancak bu fikri mülkiyet (IP) oyunlarının telif ücretleri genellikle satışların %15 ila %20’si arasında değişiyor ve platform ücretleri ile kullanıcı ediniminden kaynaklanan ek maliyetler de söz konusu.

Oyun devi dördüncü çeyrek oyun satışlarında hafif bir düşüş bildirdi ve bu çeyrekte geçen yılın aynı dönemine kıyasla daha düşük bir oyun geliri bekliyor. Tencent’in kurucusu ve CEO’su Pony Ma, geçen yıl şirketin toplam gelirinin yaklaşık %30’unu oluşturan oyun bölümünde iyileştirme yapılması gerektiğini ifade etti.

Ocak ayında Tencent, 300 milyon yuana kadar bütçeli yeni şirket içi oyunları teşvik etmeye yönelik bir girişim olan “Spring Bamboo Shoots Project “i başlattı. Bu hamle, büyük franchise’lar için tipik 1 milyar yuanlık bütçelerin aksine, alışılmadık oyun tasarımları konusunda risk alma isteğine işaret ediyor.

Şirket, Electronic Arts tarafından “Apex Legends Mobile “ın durdurulması ve “Nier” serisine dayanan bir mobil oyunun iptal edilmesi gibi aksiliklerle karşılaştı. Bu deneyimler, kullanıcı kazanımı için yalnızca IP’ye güvenmenin azalan getirilerinin altını çizdi.

Buna ek olarak, Tencent’in Hollywood yıldızı Will Smith tarafından desteklenen kendi oyunu “Undawn”, Ocak ayında Çin’deki Apple cihazlarında sadece 288.000 dolar kazanarak düşük performans gösterdi ve o ay küresel geliri yaklaşık 1,4 milyon dolar oldu.

Batılı şirketler de mobil oyun geliştirmeyi Çinli firmalara yaptırmaktan uzaklaşıyor. Örneğin Microsoft’un Activision Blizzard’ı, Tencent’in “Call of Duty Mobile “ına rakip olacak “Call of Duty Warzone Mobile “ı piyasaya sürdü.

Ayrıca, Tencent’in en iyi iki oyunu olan “Honor of Kings” ve “PUBG Mobile”, Şubat ayındaki Ay Yeni Yılı tatillerinde geçen yılın tatil dönemine kıyasla sırasıyla %7 ve %30 gelir düşüşü yaşadı.

Mevcut döviz kuru 1 $ ila 7,1979 Çin yuanıdır.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu